کودک



اگر کودک همان نخستین بار که به زمین می خورد از راه رفتن دست بکشد هرگز به راه نمی افتد.


                           (موئیزهی)

گلیم


چرا می خواهید کارایی و توانایی خود را محدود به این ضرب و المثل کنید که:پایت را از گلیمت دراز تر نکن.شما می توانید پایتان را از گلیمتان دراز تر کنید و نگران هم نباشید.

فرصت

فرصت

 

مرد جوانی در آرزوی ازدواج با دختر زیبای کشاورزی بود.نزد کشاورز رفت تا برای ازدواج با دخترش از او اجازه بگیرد.کشاورز بر اندازش کرد و گفت :پسر جان برو در آن قطعه زمین بایست.من سه گاو نر را یک به یک آزاد می کنم.اگر بتوانی دم یکی از این سه گاو را بگیری با دخترم ازدواج می کنی.

مرد جوان در مرتع به انتظار اولین گاو ایستاد.در طویله باز شد و بزرگترین و خشمگین ترین گاوی که در تمام عمرش دیده بود به بیرون دوید.                                                    فکر کرد گاو بعدی گزینه ی بهتری خواهد بود،پس به کناری دوید و گذاشت گاو از مرتع بگذرد و دوباره در طویله باز شد.باور کردنی نبود،در تمام عمرش گاوی به این بزرگی و ترسناکی ندیده بود.گاو خشمگین پا به زمین کوبید و خور خور می کرد .                                  مرد با خد گفت گاو بعدی هرچه باشد از این بهتر است. به سمت حصارها دوید و اجازه داد که گاو از مرتع خارج شود . برای بار سوم در طویله باز شد. لبخندی بر لبان مرد ظاهر شد.این ضعیف ترین و لاغر ترین گاوی بود که در عمرش دیده بود                      این گاو برای جوان مناسب بود.در حالی که گاو نزدیک میشد او در جای مناسب قرار گرفت و درست به موقع روی گاو پرید،دستش را دراز کرد . . . اما گاو دم نداشت؟

امروز

دیروز مال احمق هاست پس آن را فراموش کنید.بار سنگین فردا همراه با بار دیروز ،اگر روی دوش امروز قرار گیرد،قوی ترین افراد را از پای در می آورد.آینده شما،امروز است.فردایی وجود ندارد.امروز روز رستگاری است.

قلب یک زن


ارزشمندترین ثروتی که مرد در دنیا به دست می آورد قلب یک زن است.


                                   (جوزیا جی هالند)